Helgen som varit..

Fredagen blev lugn och jag kommer allvarligt knappt ihåg vad jag gjorde?! hehe, glömsk och virrig har jag blivit :( För mycket i skallen skulle jag tro. Micke har hållt på å rutstat + lagat bilen hela helgen så jag och barnen har fått underhålla oss själva :) Det har väll gått någorlunda bra. I Lördags åkte jag och Sara på loppis i Hofors med barnen och vi var där i nästan 2 timmar! Teddan lessnade ju ur rejält där på slutet och la sig mitt framför allt folk och skrek och gnällde så det var ju inte speciellt roligt. Men det är bara att bita ihop det, vad ska man annars göra då? Hittade en hel del iaf och det ser ni med bilder längre ner, sen ska jag göra om en hel del också så det blir ännu bättre. På kvällen blev jag barnvakt fast att jag skulle ha barnvakt och gå och dricka en öl hemma hos Jelan, men tjii fick jag. Tindra och Teddan höll nästan på att riva hela lägenheten där ett tag, det såg ut som en orkan hade varit på besök :P hehe, ja nu förstår ni nog hur det såg ut. Igår va vi på kalas och sen fick vi hämta resten av nycklarna til huset för att dom förra ägarna var klara där nu!!! :D Yippey! Nu ska jag plocka det jag vill ha sen ska vänner och familj få ta det dom vill ha och det är en hel del. Nu har jag jobb med andra ord :/ Tänkte dra ut dit idag om pappa har lust att vara barnvakt åt Isak så får Teddan följa med, vi vill ju bli klara nån gång så vi kan flytta! I cant wait..

Nu på morgonen har det varit mycket först BVC 09:30 och sen tandläkaren 10:20. Mamma och pappa har varit barnvakt som tur är annars vet jag inte alls hur jag hade fått ihop det idag. Isak väger 9850 gram nånting och var 70 cm lång nånting ?! hehe. Kommer inte ihåg exakt?! *yr majja*. Nu kan han börja med "vanlig" välling och sluta med modersmjälk ersättning och BVC sköterskan tyckte att han var så stor och frisk att han kunde sluta helt inom två dagar :D Man måste ju blanda hälften av båda när man byter så det inte blir en chock för magen och det brukar ta sin lilla tid men förhoppningsvis går övergången lite smidigare med Isak nu då! Vi skulle inte komma tillbaka förrän om 2 månader och då är han ju åtta månader *stora killen*. Efter BVC besöket var det bara att stressa iväg och lämna Isak hos mamma och sen ta bilen och dra iväg till tandläkaren. Där gick det ju som det gick men det blir väll bättre :) Positiv, positiv..

Nu blir inlägget för långt snart så nu måste jag sluta. Nu blir det iaf lunch och sen blir det förhoppningsvis en tripp ut till huset för att rensa lite och sen ikväll hoppas jag på en film med någon som är villig?! :)

Loppisfynd;

Allt för ca: 250 kr!

Puss och Kram.


Kommentarer
Postat av: blondstar - mamma till max 090605

vilka fynd vi gjorde va :) hehe.. vadå har ni massa prylar i huset som förra ägarna lämnat eller?:)

2009-09-07 @ 13:03:27
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: blondstar - mamma till max 090605

jaha, gud va kul ;D du fick en egen "Loppis" att vraka mellan hemma då.. jag köpte på öb, tror den heter trälack till snickerier eller nå och så står det att den är vit.. råka köpa klarlack första gången :P sen har jag köpt riktig dyr till en byrå jag ska måla om, men den kosta nog 300 och den på öb 60 så alla småsaker målar jag med den billiga. brukar slipa lite.. om det är lackade eller oljade grejer så man får bort det annars harjag målat direkt :D är inte så noga ;D just ja, om vi ev skulle dit imorgon, jo men varför inte? bara inte max får nån febertopp efter vaccinationen inatt, men de borde han inte.. han har varit så snäll o glad idag, helt tvärtom :D

2009-09-07 @ 20:54:59
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0