Grubbleri och grubble ra, grubbleri och grubble ra, grubbleri och grubble ra, grubbleri och grubble ra

Ibland kan jag hamna i "svacka" då jag funderar eller grubllar på saker och ting. Och det senaste grublleriet är över livet överlag. jag skrev i förra inlägget att jag sä supernöjd med livet och det är jag verkligen!! Men det är en front som jag skulle ha viljat såg lite annorlunda ut och det är på vänner fronten. Det har gått en hel del nära vänner nu sen jag blev gravid och det tycker jag är riktigt förbannat tråkigt. Med nära vänner menar jag dessa vänner som jag har umgåtts med sen grundskole tiden och verkligen känner ett starkt band till. Jag har väll andra nära vänner också men det är på ett helt annat sätt.. Kan inte riktigt förklara. Men det är faktiskt lite soriligt över hur det kan bli ibland med relationer men det är väll så livet är antar jag, alla går sina egna vägar och framför allt väljar sina egna vägar. Så verkar det verkligen vara också för när jag träffar folk som jag umgicks med förr så brukar jag fråga "- har du hört något från den, eller den?" då får jag oftast svaret "- nja, kanske för ett år sen". Så det är egentligen lika för alla verkar det som. Oftast blir det också "- vi får höras någon dag", men varför inte bara säga "-vi kanske träffas nå mer ute på stan om ett halvår?". Det finns helt enkelt inget behov längre, tråkigt men sant. Men det är en tid att minnas och gå tillbaka till ibland och jag ler inombords :) Som syster yster säger så väljar man de som man tycker är värda att lägga ner tid på och umgås med eftersom det inte finns tid för hur många som helst längre. Ibland tycker inte jag om att bli äldre! Men alla ska vi dit och jag har bara hunnit bli 22 än, men det är en jvla skillnad på 16 och 22! Det är ungdomstiden jag får "flashbacks" av ;P Jag MÅSTE ha vänner i mitt liv annars skulle jag bli rejält nere, det är en sak att vara med familjen och en helt annan sak att vara med vänner. Men ibland vill jag bara vara en "ensamvarg" under en tid och måste se till att det blir lite lagomt av allt.
Vad ska jag annars skriva i bloggen om jag inte skriver tankar och funderingar? Vissa saker ska man absolut hålla för sig själv, men jag tror inte att en sån här fundering bara kommit av mig eller? Härligt när det blir något vettigt iaf :) -än, idag har jag shoppat, idag har jag gått till ica osv. Hehe.
Men iaf så lever jag ibland lite på minnen och det är härligt när det är tråkiga stunder. Det är bara att skapa nya minnen och leva i nuet.

BTW: jag har fått en hel del inspiration av pocketen som jag läsar nu Martina Haags "Martina koden", hon är verkligen helt ärlig den här människan och skriver om hennes familjeliv och allt som händer runt omkring men ur en rätt så negativ syn och allt hon irriterar sig på, incklusive barnen! Riktigt rolig läsning faktiskt ;)

Puss & Kram, Majja,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0