Backstreet Boys & akuten


Ojoj vilken händelserik helg det har varit!
Fredag:
Det bar av till Stockholm runt ett tiden eftersom johanna inte fick ledigt på fm :/ Vi var ganska arga över det ett tag eftersom det blev lite stressigt och att vi kanske inte skulle hinna gå på stan så länge. Jag körde nästan hela vägen till Stockholm sen fick Johanna ta över i den värsta trafiken :s Inte alls van med så mycket trafik + att det nästan jämt är kö när man ska dit. Får ta å ge det en chans någon gång i framtiden ;P Väl när vi kom till Stockholm så hittade vi inte in till city, så vi åkte mot Göteborg i någon mil :P hehe, utbölingar. Men vi vände vid någon mack och till slut så hittade vi lite skyltar :) Men då var det ju inte det lättaste att hitta en parkering heller så vi åkte in i första bästa parkeringshus och slotnotan gick på 240kr!!!! Vafan, rena rånet. Vi gick iaf på stan i ca: 2,5 timme och jag hittade en "packmantröja"så micke har gått runt och kallat mig för "packman" hela helgen ;P haha, men skit snygg var den iaf. Sen gick vi in i den lilla butiken med massa sjalar,pircingstavar m.m och det blev en julklapp till Lillan =) Det blev inte så mycket shopping till mig själv med andra ord men vi hade inte så mycket tid heller :/ Men jag tycker att man har det mesta hemma eftersom vi såg typ 3 H&M butiker(!)..Det är de små butikerna med lite annorlunda saker man vill in på, inne på Indiska finns det ju skit fina saker till hemmet så då vill jag åka tillbaka dit någon gång! :D Vi käkade och sen åkte vi iväg till Globen.
Det var näst intill fullsatt på Hovet och när mina tonårsförälskelser kom ut så blev jag kär på nytt! :D Dom var as bra som vanligt och vi skrek halsen ur oss, så rösten försvann nästan efteråt. Hoppas dom kommer tillbaka igen :D Kom hem ca: 01:30 på natten. Det blev sängläge på en gång.
Lördag:
Kalas hos Mickes kusin för att hennes dotter fyllde 1 år, efter det blev vi barnvakt åt en massa barn som även skulle övernatta. Dom lekte och stojjade tills vi hör ett skrik på övervåning och det är Teddan som har hemskt ont :( Han kunde inte röra armen eller handleden och den såg rätt svullen ut. Han hade ramlat på något konstigt vis så vi blev tvugna att ringa sjukvårdsrådgivningen och dom trodde att han hade brutit något så vi åkte in till akuten med desamma. Väl innne på akuten så kände läkaren på armen och beslutade att den skulle röntgas(stav?) och gud vad han skrek där inne när dom vred på armen för att få en bra bild. Det gjorde värkligen ONT i hjärtat!! fy... Men sen kunde dom iaf se att inget var brutet utan att den hade hoppat ur led, så doktorn vred tillbaka den :) Gud så skönt att han slapp gipsa! Men tydligen så har vissa barn lättare att få armarna att hoppa ur led på nå vis så då kan man faktisk vrida tillbaka den själv tills man hör ett "klick". Vidrigt. Hoppas inte på mer besök på akuten ett bra tag framöver..
Söndag:
Slappt hela dagen med micke och markus, kikade på film och käkade pizza :) Som det ska vara!

Idag sov vi alldeles för länge 10:00 ! Men det behövdes eftersom jag har haft såna fruktansvärda problem med ryggen och nack musklerna :/ Lite bättre idag men känner mig helt utmattad, så idag blir det inga större utflykter. Men det är skönt :) Ska åka in till Storvik och hämta ut tv å paket som har kommit och handla lite bara.
Hoppas ni får en kanon dag!
BTW: jag har ingen telefon för tillfället eftersom Micke har snott min, men jag har ett tillfälligt nummer eftersom jag lånat en av mamma tills vi kan köpa en ny till Micke. Skriver ut det nummret sen eftersom jag ej kan det i huvet.
Xo Xo, Majja.
Unbreakable - Cover Art
http://www.youtube.com/watch?v=C4JLiNwp9QM&feature=fvw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0